"Вивчаючи спадщину Шевченка-художника..." - під таким девізом відбулася поїздка до м.Почаєва, організована викладачем-філологом Яцюк Наталією Миколаївною для 31-Рк групи. Екскурсія стала чудовим способом ушанувати пам'ять великого митця та збагатити знання про його творчість. Студенти відвідали місто Почаїв та відому для всього православного світу Свято-Успенську Почаївську лавру, побачили, як нині виглядають локації, зображені на знаменитих акварелях Тараса Шевченка.
Восени 1846 р. Кобзар побував у Почаївській лаврі. Перед митцем було поставлено завдання зняти загальний зовнішній вигляд лаври, внутрішні особливості головного храму та змалювати околиці з тераси. Тарас Григорович із захопленням працював над малюнками лаври. Він навіть виконав аквареллю не три, як значилося в розпорядженні, а чотири малюнки: «Почаївська лавра з півдня», «Вид на околиці з тераси Почаївської лаври», «Почаївська лавра зі сходу» і «Внутрішній вигляд Почаївської лаври». Крім того, до нас дійшли два ескізи олівцем: «Почаївська лавра зі сходу» і «Собор Почаївської лаври (внутрішній вигляд)».
Мистецтвознавці зазначають - і студенти спеціальності "Образотворче мистецтво" погоджуються, - що в акварелях почаївського циклу Т. Шевченка відчувається вплив Рембрандта, але «український Рембрандт», безумовно, пішов далі свого геніального попередника...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |